mandag den 29. december 2008

Batterigreb-problem på EOS 20/30/40D

Jeg har batterigreb til mit kamera - vel og mærke model BG-E2 og ikke BG-E2N som er "foreskrevet" til 40/50D. Forskellen på de to greb så vidt jeg ved er er to små gummiringe, der tilsammen skal udgøre en "vejrforsejling".

Pludselig synes jeg min batteri-levetid var enormt kort - og da jeg satte batterierne i laderen kunne jeg godt se at de ikke var fuldt drænet selvom indikatoren på kameraet stod og blinkede... hmm... På et tidspunkt opdagede jeg så at jeg havde fotograferet i halvanden time hvor indikatoren stod på kritisk lavt niveau og blinkede.

Til sidst prøvede jeg at pille grebet af og sætte batteriet direkte i kameraet der nu viste fuldt niveau på begge batterier!

Efter lidt tid på google faldt jeg over dette her blog-indlæg som relaterer sig til 20D.

Jeg har selv prøvet fixet på mit greb:


























jeg har sat to stykker sort skum på staven der går op i batterihuset, og vupti så viste kameraet fuldt batteri. Som en sidegevinst er grebet nu også en anelse mere stabilt.

Ingen kommentarer: